A Magyar Szexuálterápiás és Párterápiás Egyesület egy szakmai szervezet. Az általa választott jelentkezési protokollokat a szakmai szempontok alapján gondolta át figyelembe véve kivitelezhetőségeiket a hazai viszonyok között.
A párterápia leggyakrabban egészségpraxisba tartozó tünetcsoportok változtatási folyamata a kitűzött cél érdekében (terápia). Mint ilyennek, betegirányítása történhet a kliensek választása valamint külső, szakmai szempontokat ismerő segítő által. A hazai viszonyok között a kompetenciahatárok, szakképzések és különböző egyéb képzések, szakirányok, (s előbbiek által az elővételezhető ismeretek) közismertsége vitatható. A kliens kompetens döntéséhez így szakmai szempontokat is érdemes és hasznos nyújtani.
A jelentkezés első lépése a telefonos bejelentkezés, mely során időpontot egyeztethet a pár vagy az egyén első interjúra.
Az első interjún a pár elmondja a számára releváns részleteket valamint célokat tűz ki, melyeket szeretnének elérni.
A célok lehetnek egyénenként különbözőek, de ideális esetben első alkalommal már lehetőség van a közös célok kitűzésére is.
Amennyiben első interjú során nem sikerül kitűzni a közös célokat, ezeket későbbi alkalommal kell kitűzni.
A diagnosztikai első interjút vezető szakember az interjún tapasztaltakat a szupervíziós csoport elé tárja és közös, szakmai döntés születik a terápia fókuszairól.
Ez azért szükséges, mert a kliensek fókuszai nem minden esetben követendőek. (Néha pont ezen fókuszváltásokért van szükség a terápiára.)
A keretek megbeszélése is az első interjú feladata lehet, de a túlságosan strukturálatlan esetek első interjúi nem minidg tudnak a keretek fixálásával záródni. (Ez a gyakorlat tapasztalata az ideálissal szemben.)
Szóval az első interjú kiváló lehetőség a pároknak és a szupervízó alkalmával a szakmai csoportnak arra, hogy szakmailag megfelelő döntést hozzon a terápiáról vagy mediálásról.
Szemben a magukat egyénileg hirdető terapeutákkal, akik saját módszereikkel és kompetenciáikkal elvállalják a hozzájuk fordulókat.
Ez a jelentkezési mód nem a piac érdekeit tártja szem előtt. Hatásos hirdetési és informatikai szakemberek megfizetésével bármilyen kompetenciájú segítő népszerű lehet, vitatható edeményességgel.
(A pszichológus, terapeuta, mediátor nem vállal, nem is vállalhat felelősséget a segítő folyamat eredményességéért, így szakmai ellenőrzés nélkül csupán hirdetéseivel elérhet egy célcsoportot, melynek ígéreteit nem váltja be. Ez a szakma megítélése szempontjából rendkívül káros.)